VOLEM…

  •  CREAR UN ESPAI on el centre reculla totes aquelles iniciatives que impliquen un contacte directe amb la societat amb l’OBJECTIU d’AJUDAR aquells i aquelles que més ho necessiten i que el nostre alumnat PRENGA CONSCIÈNCIA de les diferents situacions socials que ens envolten.
  •  MILLORAR el servei a la comunitat i donar sentit a l’aprenentatge, perquè allò que s’aprén es pot transferir a la societat en forma d’acció.
  • DONAR MÉS VISIBILITAT a les accions que portem realitzant des de fa anys

ENS BASEM…

  •  PROJECTE EDUCATIU: és un projecte cooperatiu i valencià que té la missió principal d’acompanyar les persones en el seu creixement individual, en un clima de convivència càlid i amb una mirada inclusiva. Som un centre compromés amb la innovació i la transformació social, arrelats al territori i oberts al món.
  •  PROPOSTA COMPETENCIAL PER AL BENESTAR: on l’objectiu és preparar el nostre alumnat perquè esdevinguen ciutadans i ciutadanes productius, socialitzats,integrats, però també perquè siguen persones amb vides plenes i sanes, amb un significat i un propòsit.
  •  CONVIVÈNCIA EN POSITIU, un dels principis que ens guien com a centre educatiu i  element essencial per generar un clima afectiu i de confiança amb l’objectiu d’aconseguir uns bons aprenentatges des de l’estima i el benestar, per això ens marquem LES 4 MANERES D’APRENDRE: maneres de pensar, maneres de pensar i sentir, maneres de viure i relacionar-se i maneres de fer i treballar.

TREBALLEM PER A CONSEGUIR

BENESTAR I FELICITAT
ENTORN SOSTENIBLE, RESPECTUÓS, LOCAL I GLOBAL
CONVIURE DES DE LA INCLUSIÓ

Avancem en el nostre projecte:

COMPARTEIX ESTIMA

  • Recordar millor i aprofundir coneixements de tota mena, perquè els apliquem quan estem coneixent una altra realitat.
  • Practicar habilitats comunicatives i superar la timidesa, perquè ens haurem de relacionar amb moltes persones diferents.
  • Millorar la capacitat organitzativa, perquè sense organització no podríem tirar endavant la tasca.
  • Completar i millorar la nostra visió del món, perquè el servei ens enfronta a problemes reals de persones reals.
  • Descobrir el món de les entitats socials i les ONG que treballen per millorar la societat.
  • I, sobretot, descobrir que és possible ajudar i compartir estima per poder millorar les coses.
  • Coneixements previs: vocabulari, què coneixen sobre la paràlisi cerebral infantil (causes, com són els xiquets i les xiquetes, conseqüències, ...).
  • Xerrada: Conèixer l’evolució del marc social (vocabulari) de la diversitat funcional (26-11-18).
  • Creació d’un logotip per aquest espai i difusió del nostre treball.
  • Activitat de recerca: 6 grups de classificació segons el dany neurològic: paràlisi cerebral infantil; dany cerebral per traumatisme craneoencefàlic (conseqüència de parada cardiorespiratòria); dany cerebral com a conseqüència d’un ictus; posteriors a un procès oncològic (conseqüències a nivell cerebral de la quimioteràpia i radioteràpia); patologies neurològiques per alteracions genètiques (cromosopaties, ...); transtorn de neurodesenvolupament (segons DSM-5) relacionat amb TEA i TDAH.
  • Parlar amb els familiars d’una persona amb aquestes característiques per conèixer la vivència des del punt de vista dels familiars.
  • Xerrada: presentació de diferents casos representatius segons el dany neurològic (03-12-18)
  • Activitat: estudi barreres arquitectòniques de la ciutat i de limitació visual pel centre (coneixements previs, observació del voltant, redacció d’una carta per sol·licitar cadires de rodes al centre de salut, a l’hospital, centres de dia, residències; planificació d’un recorregut amb plànol per ser conscients de les barreres arquitectòniques.
  • Xerrada: presentació de l’evolució del cas clínic d’un adolescent que ha sofert un accident de trànsit: conseqüències d’una lesió cràneo encefàlica; diferents estats de consciència i procès de rehabilitació (10-12-18).
  • Participació en la Jornada d’Integració organitzada pel grup de TCAMN a les pistes d’Atletisme amb un grup del Carmen Picó (12-12-18).
  • Fer partíceps del nostre esmorzar nadalenc un grup d’alumnes del Carmen Picó i organització de dos tallers perquè hi participen (21-12-18).
  • Activitat final: animació i organització de la festa de Nadal i Reis per als xiquets i xiquetes que reben atenció en l’Hospital Viregen del Consuelo (04-01-19).
  • Activitat: revisar els coneixements previs de l’inici del projecte i modificar determinats estereotips per una millor convivència.
  • Gravació i edició d’un vídeo recollint tot el procès de treball per presentar-lo als premis MICE 2019.
  • El treball cooperatiu i la integració de les intel·ligències múltiples és indispensable per posar-nos en marxa.
  • Creació dels grups de treball

“Tot el món tracta de realitzar alguna cosa gran, sense adonar-se que la vida es composa de coses menudes”

Frank Clark