L'ESCOLA D'INFANTIL

Per a Xúquer l'Escola Infantil és el lloc on els infants són els protagonistes que vieuen amb goig la infantesa feliç i cada infant està vestit de l'emoció d'aprendre en una atmòsfera d'estima, empatia i confiança

 HORARI LECTIU: 

Dilluns a Dijous: de 9:00h. a 12:30h. i de 15:00h. a 16:30h.
Divendres: de 9:00 a 14:00h.

PROJECTE EDUCATIU

Al llarg de l’Educació Infantil potenciem l’educació integral dels xiquets i les xiquetes, entenent per educació integral aquella que té en compte la persona com a globalitat.

 
 

Una educació integral és aquella que propicia els aprenentatges

PER ACONSEGUIR ELS NOSTRES OBJECTIUS...

MANERES D'ESTAR I SENTIR

La infància és una etapa molt important en les nostres vides, i experimentar alguna cosa com el ioga en la infantesa és meravellós. Millora la flexibilitat, els dóna força, coordinació i consciència corporal, millora la concentració i la sensació de calma arribant-se a sentir més relaxats. La pràctica de ioga a través d'un joc els fa connectar-se més profundament amb el seu ser interior, i desenvolupar una relació íntima amb el món natural que els envolta.

 

El ioga per a xiquets/es pot ser una bona opció per a unir joc amb relaxació, concentració i equilibri. Originari de l'Índia, la paraula ioga significa 'unió', unió primer amb un mateix (el xiquet/a es troba amb si mateix, aprèn a conèixer-se a si mateix), i després amb els altres (els xicotets/es aprenen a relacionar-se i comunicar-se amb el seu entorn).

 

Es tracta d’una activitat recomanada per a tots els xiquets i xiquetes. La cerca de l'equilibri i l'harmonia constitueix una bona base perquè, en el futur, els xicotets gaudeixen d'una vida adulta alegre i saludable.

 

Mitjançant el ioga podem millorar el desenvolupament de l'atenció, la concentració, la memòria i la imaginació; Canalitza l'energia física i baixa el nivell d’estrès infantil; Promou l'harmonia i fomenta l'autoconeixement; Millora l'autoestima i crea hàbits saludables; Estimula l'autocontrol i augmenta la flexibilitat, la coordinació i l'equilibri.


MANERES DE FER I TREBALLAR

Les rutines escolars en Educació Infantil són la base metodològica, psicològica, afectiva i social per a l'estructuració d'una jornada escolar. A través d'elles es treballaran els diferents continguts i objectius per al desenvolupament de les diferents capacitats. Doncs bé, una d'aquestes rutines, potser de les més importants, és la de l'Assemblea, per la quantitat de tasques que es realitzen en ella i per la importància de les mateixes.

 

La rutina de l'Assemblea constitueix una de les rutines més importants de totes les tasques que realitzem al llarg de la jornada escolar. És la primera activitat del matí, i d'ella i de la seva estructuració dependrà en gran mesura, l'èxit al llarg de la jornada escolar.

 

L'Assemblea té un paper fonamental en l'educació infantil perquè ens ajuda a aconseguir objectius i continguts, a desenvolupar i adquirir les competències bàsiques, principalment: lingüística, social i ciutadana, matemàtica, aprendre a aprendre, cultural i artística i la d'autonomia i iniciativa personal.

* Lingüística: és un dels moments en què es potencia el desenvolupament lingüístic del nostre alumnat, ja que se'ls dóna l'oportunitat de parlar, d'expressar les seves necessitats i sentiments, aixecant la mà, respectant el torn, escoltant els companys , és a dir que és un moment important per conèixer les normes que regeixen l'intercanvi lingüístic. També s'adquireix i s’amplia el vocabulari.

* Social: L'assemblea constitueix un dels moments en què més es fomenta la socialització al llarg de la jornada, ja que en ella es potencia la companyonia, l'amistat, la solidaritat, el respecte i la socialització.

* Cognitiu: Ja que en ella es fomenta el desenvolupament del pensament del nen / a, es realitzen molts aprenentatges relacionats amb els centres d'interès o unitat didàctica que estem treballant


MANERES DE VIURE I RELACIONAR-SE

Un dels espais on generalment més juguen els infantis és el pati escolar. Trobem que el temps de l’esbarjo està destinat al joc lliure, però no hem d’oblidar que ací també estan aprenent. El temps que passen a l’escola està considerat temps educatiu des de que entren per la porta fins que ixen i per tant, els equips docents han de proporcionar ambients d’aprenentatge el més rics possible incloent el temps que passen al pati.

 

Les nenes i els nens tenen la necessitat de jugar de manera constant i és per açò, que des de l’escola hem de facilitar que ho puguen fer lliurement. Ens ofereix la possibilitat de mantindre el contacte amb la natura, desenvolupar la creativitat i la imaginació, establir relacions socials…


MANERES DE PENSAR

Els xiquets i xiquetes tenen un món per explorar, a on existeixen coses reals i imaginaries que fan que aquests/es es desenvolupen de forma integral. Es a dir, que evolucionen en l’àrea cognitiva i emocional.

 

Contar contes a les criatures ajuda a que adquireixen un bon lèxic (noves paraules, formes d’expressar-se...) i a que entenen com funciona el món. Estimulen la fantasia i la imaginació, apropant-los a un món màgic que els permet somniar.

 

Mitjançant aquestes històries els menuts i menudes aprenen a reconèixer diferents emocions i sentiments, a saber que són normals i com controlar-los. Sense oblidar-nos de la relació afectiva que s’estableix entre l’adult i la criatura. És freqüent que els xiquets/es associen situacions dels contes amb fets reals viscuts per ells i elles, per tant hem de deixar-los que narren la seua experiència amb la major varietat de detalls. No podem oblidar que el llenguatge s’aprén imitant, escoltant i parlant.

 

Una de les experiències que duguem a la pràctica al centre per despertar l’interès de les criatures més menudes es diu APADRINAMENT LECTOR, on alumnes de més edat (entre 9 i 15 anys) apadrinen un altre/a d’infantil i setmanalment realitzen activitats al voltant de la lectura de contes, fins i tot fan xicotetes representacions i animacions lectores.


PERIODE D'ACOLLIDA

La incorporació de l’infant a una escola nova implica un treball conjunt entre les mestres i la família, d’aquesta manera aquest procés d’adaptació es podrà fer d’una manera més suau i evitarà que l’alumnat no senta por a allò desconegut (persones, espais...).

Per això, és important que els primers dies de classe les famílies puguen compartir moments amb els seus fills i filles dins de l’aula i s’estableixen de manera tranquil.la i natural els nous vincles d’apego amb l’educadora. Convertint l’escola en un espai educador que transmeta calidesa, confiança i seguretat.