Xúquer Centre EducatiuXúquer Centre Educatiu
  • BENVINGUDA
    • Més de 75 anys educant
  • CONEIX-NOS
    • Projecte educatiu
    • Xúquer espai segur
    • Xúquer en acció
  • ETAPES EDUCATIVES
    • Educació Infantil
    • Educació Primària
    • Educació Secundària Obligatòria – ESO
    • Formació Professional Bàsica
    • Cicles Formatius
      • Sistemes Microinformàtics i Xarxes
      • Conducció d’Activitat Físicoesportives en el Medi Natural
      • Desenrotllament d’Aplicacions Web
      • Desenrotllament d’Aplicacions Multiplataforma
  • SERVEIS
    • Internacionalització
    • Escola de Nadal
    • Departament d’Orientació
    • Conciliació familiar
    • Biblioteca
    • Extraescolars
    • All Mozart
    • Menjador
    • Secretaria
    • AMPA
  • Idiomes
  • ALEXIA
  • CONTACTE
  • BENVINGUDA
    • Més de 75 anys educant
  • CONEIX-NOS
    • Projecte educatiu
    • Xúquer espai segur
    • Xúquer en acció
  • ETAPES EDUCATIVES
    • Educació Infantil
    • Educació Primària
    • Educació Secundària Obligatòria – ESO
    • Formació Professional Bàsica
    • Cicles Formatius
      • Sistemes Microinformàtics i Xarxes
      • Conducció d’Activitat Físicoesportives en el Medi Natural
      • Desenrotllament d’Aplicacions Web
      • Desenrotllament d’Aplicacions Multiplataforma
  • SERVEIS
    • Internacionalització
    • Escola de Nadal
    • Departament d’Orientació
    • Conciliació familiar
    • Biblioteca
    • Extraescolars
    • All Mozart
    • Menjador
    • Secretaria
    • AMPA
  • Idiomes
  • ALEXIA
  • CONTACTE

Notícies

  • Home
  • Notícies
  • APRENEM A MIRAR EL MÓN DES D’UNA ALTRA PERSPECTIVA

APRENEM A MIRAR EL MÓN DES D’UNA ALTRA PERSPECTIVA

  • Date 29 gener, 2019

 L’alumnat de 3r i 4t d’ESO de Xúquer Centre Educatiu ix als carrers d’Alzira amb una tasca importantíssima, fer una anàlisi de les barreres arquitectòniques amb què es pot trobar una persona amb diversitat funcional i que va amb cadira de rodes.

Aquesta activitat forma part del projecte interdisciplinar “Comparteix estima!” i té l’objectiu de posar-se en la pell d’aquestes persones i vore el món des de la seua perspectiva.

 

 Per a fer-ho, hem sol·licitat ajuda a diferents entitats i particulars que ens han prestat durant un dia cadires de rodes. N’hem aconseguit un total de dotze.

L’alumnat ha eixit per parelles i per grups acompanyats d’un professor o professora i han hagut de seguir un recorregut marcat per tal de realitzar una sèrie de tasques com: entar a una botiga de roba i emprovar-se alguna peça, entrar al WC d’un bar-restaurant, pujar alguna de les rampes d’algun edifici suposadament adaptat, intentar passejar per les voreres dels carrers laterals a l’avinguda principal, intentar accedir a l’oficina de correus, ser conscients de la dificultat que suposa un mínim escaló en la ruta, …

 Aquesta tasca ha suposat un final de projecte intens on l’alumnat ha sigut capaç d’observar i valorar des d’una altra perspectiva, on el món esdevé una dificultat contínua davant la importència de fer certes coses a les quals estem habituats i que ni se’ns passaria pel cap que foren difícils de realitzar; han sentit la complicitat de persones amb cadira de rodes quan creuaven les mirades, han sentit la impotència que pot causar tindre algun tipus de dificultat de moviment i han acabat d’assimilar la importància d’una normalització i adaptació.

 

 Amb el treball al llarg de tot el projecte i d’activitats com aquesta aconseguim un alumnat crític amb situacions socials quotidianes relacionades amb els conceptes d’inclusió social i d’accessibilitat universal, termes que últimament s’utilitzen als mitjans de comunicació però que no tenen una aplicació real una vegada conegut el món de la diversitat funcional. A açò ens ha ajudat, per una banda el contacte amb l’alumnat del Carmen Picó, centre d’Educació Especial Comarcal, els pacients de la unitat de neurorehabilitació pediàtrica de l’hospital Virgen del Consuelo i, de l’altra, amb les experiències de diferents famílies quen ens han fet partíceps del seu dia a dia i de les poques opcions reals de la inclusió social dels seus fills i filles per aconseguir una vida “normal” com podem tindre la majoria.

És a partir d’aquest moment que ens plantegem què podem fer nosaltres i què poden fer les institucions per aconseguir donar a totes les persones les mateixes possibilitats de gaudir d’una vida plena.

Tag:accessibilitat, adaptació, alumnat crític, alumnat ESO xúquer, aprenentatge basta en projectes, cadira de rodes, diversitat funcional, vida plena

  • Share:
eperis

Previous post

UNA NUEVA SALIDA DEL ALUMNADO DE TECAMN DE XÚQUER
29 gener, 2019

Next post

PRIMERA RUTA DE MUNTANYA GUIADA PER L'ALUMNAT DE TECAMN
30 gener, 2019

You may also like

  • escola idiomes xuquer (4)
    EL TREBALL EN EQUIP I LA GAMIFICACIÓ ES CONSOLIDEN A XÚQUER IDIOMES
    1 abril, 2021
  • taller mona pasqua alumnat infantil xuquer (2)
    MONES DE PASQUA
    31 març, 2021
  • projecte integrat alumnat secundaria xuquer (3)
    QUINA TERRA MÉS MOGUDA!
    31 març, 2021
CONTACTE

XÚQUER CENTRE EDUCATIU
C/ Professor Bernat Montagud, 3
46600 Alzira (Valencia)
Telèfon 96 241 21 85
LOCALITZACIÓ


MENÚ

> BENVINGUDA
> CONEIX-NOS
> ETAPES EDUCATIVES
> SERVEIS
> IDIOMES
> CONTACTE


XARXES SOCIALS

Copyright © Col·legi Acadèmia Xúquer (Alzira)

Política de privacitat

Avís legal