En una de les sessions de matemàtiques, treballant amb Innovamat, l’alumnat de 5é de primària ha aprés què són els nombres quadrats i així poder continuar practicant el càlcul multiplicatiu.
Per poder aprendre aquest concepte, hem connectat la representació de la multiplicació entre 2 nombres iguals amb la imatge geomètrica d’un quadrat i creant un mural amb els primers nombres quadrats que existeixen.
Primer de tot, cada xiquet/a va dibuixar en un full quadriculat, un quadrat constituït per 23 files i per 23 columnes. Una vegada el tenien dibuixat, vam preguntar-los per quants quadrats xicotets estava format el quadrat i així introduir la multiplicació 23×23.
D’altra banda, preparàrem un mural amb els nombres de l’1 fins el 31, i a l’atzar cada alumne/a havia de dibuixar el quadrat que li havia tocat, fent la multiplicació corresponent d’aquest per poder posar el resultat al mural.
Esta activitat dinàmica i creativa serveix per entendre les matemàtiques de manera molt més reflexiva i significativa.